Staj İçin Mülakat Deneyimlerim 1



Staj İçin Mülakat Deneyimlerim 1

Üniversiteden mezun olabilmem için yapmam gereken iki adet zorunlu stajım vardı: laboratuvar ve işletme stajı. Laboratuvar stajı tabii ki laboratuvarda, işletme stajı da üretim sahasında yapılan stajdı. Simge ve ben torpile o kadar karşı,  “aman ne yapalım torpil hoş değil ama torpilsiz de olmuyor” demeyen ve sonuna kadar şansımızı denemeyi tercih eden insanlarız ki. Hal böyle olunca bir sürü yere staj başvurusunda bulundum tabi. Bunlardan bazılarına da mülakat için gittim. Şimdi bu mülakat deneyimlerimin birinden bahsedeceğim.

Laboratuvar stajım için bir boya fabrikasına başvurmuştum, mülakata çağrıldım. Bu bir grup mülakatı şeklinde oldu. Yani bir masanın etrafında 6-7 stajyer adayı, sempatik bir insan kaynakları uzmanı ve onun yanında oturan, bizler konuştukça önündeki kağıda not düşen başka bir sempatik hanımefendi vardı. Kasıntı değil rahat bir ortamdı. Bizlerden teker teker kendimizden ve ailemizden, okuduğumuz bölümleri neden seçtiğimizden, bu stajdan beklentilerimizin neler olduğundan ve boş zamanlarımızı nasıl değerlendirdiğimizden bahsetmemizi istediler. Benim gözlemlerim ve önerilerim:

·        “Kendini genel hatlarıyla tanıt.”
Kendimizden bahsetmeliyiz, bu konuda söyleyebileceğim çok fazla bir şey yok. İsmimiz, yaşımız, okulumuz, bölümümüz, kaçıncı sınıf olduğumuz, nerede yaşadığımız, kaç kardeş olduğumuz vesaire anlatılabilir.

·        Dürüst ol.”
Okuduğumuz bölümü neden seçtiğimiz sorusunu yanıtlarken samimi olmalıyız bana kalırsa. Yani aile baskısıyla bile o bölümü seçtiysek bunu söylememiz gerektiğini düşünüyorum. Her zaman dürüstlük kazandırır. Mesela ben neden kimya mühendisliğini seçtim? Lisedeyken aklımda hep sağlık sektörü vardı. Tıp değil de fizyoterapi ve rehabilitasyon, bir de beslenme ve diyetetik. Evet çok alakasız, çok farklı ama kimya da sevdiğim bir dersti, o ayrı. Sınav sonucuma göre bana en uygun olacak ve en mutlu olacağımı düşündüğüm bölüm kimya mühendisliği oldu. Sonuç olarak çok sevdim mesleğimi ama. İyi ki de seçmişim dedim.

·        “Aktif rol oynama beklentisinde ol.”
Staj beklentilerinden bahsederken işi öğrenmek istediğimizi belirtmeliyiz bence. Yani bunu içi boş bir şekilde söylemekten bahsetmiyorum, bunu gerçekten de istiyor olmalıyız. Günler akıp geçsin, daha stajyerim hatta öğrenciyim, oturayım rahatıma bakayım değil, yapılan işlerde aktif rol oynayayım, geçici bir süre de olsa oranın bir parçası, çalışanı gibi olayım diye düşünmeliyiz. Orada aklımıza takılanları işçilere, mühendislere veya sorabileceğimiz herhangi bir çalışana sorma, sürekli öğrenme ve yeni fikirler ortaya atarak kendimizi geliştirme beklentisinde olmalıyız.

·        “Hobinle hem kendini geliştir, hem mülakatta öne çık.”
Boş zamanlarımızdan bahsederken yürüyüş yapmaktan, seyahat etmekten, tiyatroya gitmekten hoşlandığımızı söyleyebiliriz elbette ama ben şunu fark ettim ki; piyano çalıyorum, latin dansları yapıyorum, yelkencilik yapıyorum, okulda x kulübünün başkanıydım gibi uğraşılar çok daha havalı duruyor orada.  Mülakatlar için bir hobiniz olsun gibi saçma bir şey demiyorum. Hobiniz veya hobileriniz olsun, bunlarla sosyalleşip kendinizi geliştirin ve bu sayede de mülakatlarda farkınızı ortaya koyun diyorum. Son olarak üniversitedeyken çeşitli kulüplere katılmak da faydalı olacaktır bence.

Google Plus' da Paylaş

Unknown

Unutmayın ki en önemli desteğiniz yorumlarınız ve önerilerinizdir. Bizimle iletişime geçebilirsiniz: ffortkliftt@gmail.com

0 yorum:

Yorum Gönder